Teacher research regarding new requirements for teaching professions in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1100VYU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1100VYU - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teacher research regarding new requirements for teaching professions in the Czech Republic
Original language description
Příspěvek je věnován problematice kurikulární reformy probíhající v současném českém školství, která s sebou přináší rovněž nové profesní role učitelů - tvůrců školního kurikula a (auto)evaluátorů. Pozornost je zaměřena na pojetí klíčových kategorií kurikula, (auto)evaluaci a jejímu místu v doméně učitelského výzkumu.
Czech name
Teacher research regarding new requirements for teaching professions in the Czech Republic
Czech description
Příspěvek je věnován problematice kurikulární reformy probíhající v současném českém školství, která s sebou přináší rovněž nové profesní role učitelů - tvůrců školního kurikula a (auto)evaluátorů. Pozornost je zaměřena na pojetí klíčových kategorií kurikula, (auto)evaluaci a jejímu místu v doméně učitelského výzkumu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nauczyciel w systemie edukacyjnym terazniejszosc i przyszlosc
ISBN
978-83-7271-559-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
209
Pages from-to
—
Publisher name
Wadawnictwo Naukove Uniwersytetu Pedagogicznego Krakow
Place of publication
Krakow
Event location
Akademia Krakow
Event date
May 13, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—