All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Teacher and the Textbook: the textbook use in lower secondary schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA11011DN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A11011DN - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitel a učebnice

  • Original language description

    Monografie se zabývá otázkami užívání učebnic na základní škole ve vztahu k učiteli a navazuje na publikaci I. Červenkové Žák a učebnice. V knize jsou popsány výsledky výzkumného projektu, jehož cílem bylo identifikovat roli, jakou hrají učebnice ve výuce na 2. stupni základní školy. Role učebnice je teoreticky analyzována z různých hledisek a je popsána její proměna v různých koncepcích výuky. Teoretická část se zaměřuje také na otázky autority učebnice a vlivu učebnic na vyučování a učení. Role učebnice byla empiricky ověřována ve výzkumném šetření na 10 ostravských základních školách ve 4 vyučovacích předmětech. Byly použity především metody pozorování, rozhovoru s žáky a rozhovoru s učiteli. Výsledky ukázaly, že učebnice mají na výuku na druhém stupni ZŠ značný vliv, a to především na obsah a nezanedbatelné míře i na didaktické zpracování hodin. Učebnice fungovaly především jako kurikulární projekt a následně ve výuce i jako didaktický prostředek pro učitele.

  • Czech name

    Učitel a učebnice

  • Czech description

    Monografie se zabývá otázkami užívání učebnic na základní škole ve vztahu k učiteli a navazuje na publikaci I. Červenkové Žák a učebnice. V knize jsou popsány výsledky výzkumného projektu, jehož cílem bylo identifikovat roli, jakou hrají učebnice ve výuce na 2. stupni základní školy. Role učebnice je teoreticky analyzována z různých hledisek a je popsána její proměna v různých koncepcích výuky. Teoretická část se zaměřuje také na otázky autority učebnice a vlivu učebnic na vyučování a učení. Role učebnice byla empiricky ověřována ve výzkumném šetření na 10 ostravských základních školách ve 4 vyučovacích předmětech. Byly použity především metody pozorování, rozhovoru s žáky a rozhovoru s učiteli. Výsledky ukázaly, že učebnice mají na výuku na druhém stupni ZŠ značný vliv, a to především na obsah a nezanedbatelné míře i na didaktické zpracování hodin. Učebnice fungovaly především jako kurikulární projekt a následně ve výuce i jako didaktický prostředek pro učitele.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Textbook use in lower secondary schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7368-923-0

  • Number of pages

    120

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book