EVALUATION MODEL CIPP AND ITS POSSIBILITIES FOR QUALITY ASSESSMENT OF TEACHER PROFESSION AND IN-SERVICE TEACHER TRAINING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012HW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012HW - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Evaluační model CIPP a možnosti jeho využití v posuzování kvality učitelské profese a pregraduálního vzdělávání učitelů
Original language description
Požadavky na kvalitu pregraduálního vzdělávání učitelů jsou odvozovány od operacionalizované úrovně profesních kompetencí a požadavků na výkon pracovních činností učitelů. Tato východiska bývají zakotvena v profesním standardu a vytváří vztahový rámec evaluačním a autoevaluačním procesům. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluační model CIPP, jehož aspekty v podobě vstupů, procesů a výstupů umožňuje komplexně nahlédnout složitost jakéhokoli předmětu či objektu evaluace, který je v tomto příspěvku centrovánna učitele primárního vzdělávání a jeho profesní, pregraduální přípravu. Charakteristiky vstupů, procesů a výstupů v oblasti učitelské profese jsou doplněny tvorbou indikátorů kvality jako východisek tvorby profesního standardu.
Czech name
Evaluační model CIPP a možnosti jeho využití v posuzování kvality učitelské profese a pregraduálního vzdělávání učitelů
Czech description
Požadavky na kvalitu pregraduálního vzdělávání učitelů jsou odvozovány od operacionalizované úrovně profesních kompetencí a požadavků na výkon pracovních činností učitelů. Tato východiska bývají zakotvena v profesním standardu a vytváří vztahový rámec evaluačním a autoevaluačním procesům. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluační model CIPP, jehož aspekty v podobě vstupů, procesů a výstupů umožňuje komplexně nahlédnout složitost jakéhokoli předmětu či objektu evaluace, který je v tomto příspěvku centrovánna učitele primárního vzdělávání a jeho profesní, pregraduální přípravu. Charakteristiky vstupů, procesů a výstupů v oblasti učitelské profese jsou doplněny tvorbou indikátorů kvality jako východisek tvorby profesního standardu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pregraduální příprava učitelů primární školy v kontextu kurikulární reformy
ISBN
978-80-244-2775-1
Number of pages of the result
9
Pages from-to
81-90
Number of pages of the book
295
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—