All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-concept of Teachers – Suggestions for Self-evaluation and Research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518076" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518076 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2017/e-Pedagogium_1-2017online.pdf" target="_blank" >http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2017/e-Pedagogium_1-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelské sebepojetí – podněty k auto-evaluaci a výzkumu

  • Original language description

    V učitelské profesi se učitel opírá o profesní kvality, které mu umožňují provádět autoevaluaci (self-evaluation), tj. vědomé procesy profesní sebekontroly a sebehodnocení v dimenzích vlastního sebepojetí (self-concept). Vedle reflexe procesů přípravy, realizace a vyhodnocení výuky, jsou tyto procesy vědomé auto-evaluace vlastního profesního sebepojetí velmi důležité pro výkon profese. Text studie pojmenuje a popíše hlubší vnitřní proměnné učitelského sebepojetí, které budou východiskem námětů k vědomé auto-evaluaci. Studií chceme přispět k současnému hledání požadavků na profesi i ve vztahu k budoucímu rozvoji pojetí učitelství a učitelského vzdělávání v České republice. Studie by měla být také příspěvkem k rozvoji pedeutologie, tj. měla by přispět k rozvoji teorie učitelské profese v oblasti profesního sebepojetí učitele. Studie může být základem pedagogické teorie a praxe v oblasti učitelské sebereflexe a autoregulace. Budou zaznamenány a interpretovány získané výsledky pedagogického výzkumu v oblasti osobně vnímané učitelské zdatnosti (self-efficacy). Formulovány budou i nové podněty do budoucna v oblasti otázek pro auto-evaluaci. Hlavním cílem studie bude poskytnout podněty pro auto-evaluaci učitelům, studentům učitelství i zájemcům o učitelství z jiných oborů a motivovat je i k pedagogickému výzkumu v této oblasti.

  • Czech name

    Učitelské sebepojetí – podněty k auto-evaluaci a výzkumu

  • Czech description

    V učitelské profesi se učitel opírá o profesní kvality, které mu umožňují provádět autoevaluaci (self-evaluation), tj. vědomé procesy profesní sebekontroly a sebehodnocení v dimenzích vlastního sebepojetí (self-concept). Vedle reflexe procesů přípravy, realizace a vyhodnocení výuky, jsou tyto procesy vědomé auto-evaluace vlastního profesního sebepojetí velmi důležité pro výkon profese. Text studie pojmenuje a popíše hlubší vnitřní proměnné učitelského sebepojetí, které budou východiskem námětů k vědomé auto-evaluaci. Studií chceme přispět k současnému hledání požadavků na profesi i ve vztahu k budoucímu rozvoji pojetí učitelství a učitelského vzdělávání v České republice. Studie by měla být také příspěvkem k rozvoji pedeutologie, tj. měla by přispět k rozvoji teorie učitelské profese v oblasti profesního sebepojetí učitele. Studie může být základem pedagogické teorie a praxe v oblasti učitelské sebereflexe a autoregulace. Budou zaznamenány a interpretovány získané výsledky pedagogického výzkumu v oblasti osobně vnímané učitelské zdatnosti (self-efficacy). Formulovány budou i nové podněty do budoucna v oblasti otázek pro auto-evaluaci. Hlavním cílem studie bude poskytnout podněty pro auto-evaluaci učitelům, studentům učitelství i zájemcům o učitelství z jiných oborů a motivovat je i k pedagogickému výzkumu v této oblasti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    I

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    46-58

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database