The analysis of outputs in drama education and key competencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014F6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014F6 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza výstupů dramatické výchovy a klíčových kompetencí
Original language description
V příspěvku hledáme odpovědí na otázku: Jaký potenciál má dramatická výchova k rozvíjení klíčových kompetencí? Hlavní metodou se stala analýza dokumentů, na jejímž základě vznikal systém kategorií, pro které byly postupně vyhledávány výskyty činitelů vyjadřujících kvalitu dílčích oblasti dramatické výchovy. Následně šlo o jejich třídění na základě vymezených kategorií, které mohou tvořit také strukturu jednotlivých klíčových kompetencí. Jedním z výsledků je tak popis konkrétních výstupů dramatické výchovy, jejichž naplňování může mít vliv na rozvoj klíčových kompetencí a rozpracování kritérií k zaznamenávání jejich kvality, což se ukazuje také jako vhodné východisko pro kvalitativní i kvantitativní výzkum a deskripci stavu klíčových kompetencí v jejichrůzných etapách vývoje v reálné školní praxi.
Czech name
Analýza výstupů dramatické výchovy a klíčových kompetencí
Czech description
V příspěvku hledáme odpovědí na otázku: Jaký potenciál má dramatická výchova k rozvíjení klíčových kompetencí? Hlavní metodou se stala analýza dokumentů, na jejímž základě vznikal systém kategorií, pro které byly postupně vyhledávány výskyty činitelů vyjadřujících kvalitu dílčích oblasti dramatické výchovy. Následně šlo o jejich třídění na základě vymezených kategorií, které mohou tvořit také strukturu jednotlivých klíčových kompetencí. Jedním z výsledků je tak popis konkrétních výstupů dramatické výchovy, jejichž naplňování může mít vliv na rozvoj klíčových kompetencí a rozpracování kritérií k zaznamenávání jejich kvality, což se ukazuje také jako vhodné východisko pro kvalitativní i kvantitativní výzkum a deskripci stavu klíčových kompetencí v jejichrůzných etapách vývoje v reálné školní praxi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
344-348
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—