All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cognitive color perception as a predictor of psychosomatic disorders

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13017BY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13017BY - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch

  • Original language description

    V naší práci jsme se zaměřili na kognitivní hodnocení barev, protože existují důkazy o tom, že lidé s vysokou náchylností k psychosomatickým poruchám jsou většinou emočně nestabilní lidé, kteří se liší od emocionálně stabilních lidí v tom, jakým způsobemvnímají barvy. Kromě toho se snažíme zjistit, jaké jsou emotivní a kognitivní konotace z osmi barev použitých v Lüscher v testu, a také jsme se pokusili porovnat těchto osm barev vzájemně ve světle jejich emotivních a kognitivních konotací. Dále se snažíme zjistit, zda je významný rozdíl v kognitivních a emocionálních konotací mezi jednotlivými barvami z Lüscherově testu. V neposlední řadě jsme také zjišťovali, zda se muži odlišují od žen v emotivním a kognitivní konotaci připisované jedné barvě. Takéjsme diskutovali jak se psychologické funkce vnímání barev slučují s využitím barev v psychodiagnostických testech.

  • Czech name

    Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch

  • Czech description

    V naší práci jsme se zaměřili na kognitivní hodnocení barev, protože existují důkazy o tom, že lidé s vysokou náchylností k psychosomatickým poruchám jsou většinou emočně nestabilní lidé, kteří se liší od emocionálně stabilních lidí v tom, jakým způsobemvnímají barvy. Kromě toho se snažíme zjistit, jaké jsou emotivní a kognitivní konotace z osmi barev použitých v Lüscher v testu, a také jsme se pokusili porovnat těchto osm barev vzájemně ve světle jejich emotivních a kognitivních konotací. Dále se snažíme zjistit, zda je významný rozdíl v kognitivních a emocionálních konotací mezi jednotlivými barvami z Lüscherově testu. V neposlední řadě jsme také zjišťovali, zda se muži odlišují od žen v emotivním a kognitivní konotaci připisované jedné barvě. Takéjsme diskutovali jak se psychologické funkce vnímání barev slučují s využitím barev v psychodiagnostických testech.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7464-201-2

  • Number of pages

    171

  • Publisher name

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book