Self-reflection - factor which contributing to the quality of initial teacher education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018E2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018E2 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
Original language description
Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástísebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.
Czech name
Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
Czech description
Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástísebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogica Actualis IV.
ISBN
978-80-8105-448-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
24-29
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Event location
Trnava, Slovensko
Event date
Dec 6, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—