Formation of reading literacy in a school environment with a focus on pupils of the 1st grade of elementary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA140198Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A140198Q - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku
Original language description
Hledání efektivních možností vedoucích ke zkvalitňování čtenářské gramotnosti žáků v prostředí školy zaměstnává v současnosti jak pedagogickou teorii, tak praxi. Jedním z hlavních úkolů, který si prací vytyčujeme, je docílení komplexního náhledu nejen nadidaktické prostředky užívané při výuce mateřského jazyka, ale i na další faktory významně ovlivňující formování čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Zároveň je pozornost věnována samotnému procesu porozumění textu a tomu, zda a jakým způsobem je momentálně akcentován v české i slovenské pedagogické praxi. Praktická část práce prezentuje především výsledky výzkumného úsilí z let 2010 až 2013, jímž jsme se pokoušeli vytvořit aktuální náhled na budování čtenářské gramotnosti žáků mladšíhoškolního věku v prostředí školy.
Czech name
Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku
Czech description
Hledání efektivních možností vedoucích ke zkvalitňování čtenářské gramotnosti žáků v prostředí školy zaměstnává v současnosti jak pedagogickou teorii, tak praxi. Jedním z hlavních úkolů, který si prací vytyčujeme, je docílení komplexního náhledu nejen nadidaktické prostředky užívané při výuce mateřského jazyka, ale i na další faktory významně ovlivňující formování čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Zároveň je pozornost věnována samotnému procesu porozumění textu a tomu, zda a jakým způsobem je momentálně akcentován v české i slovenské pedagogické praxi. Praktická část práce prezentuje především výsledky výzkumného úsilí z let 2010 až 2013, jímž jsme se pokoušeli vytvořit aktuální náhled na budování čtenářské gramotnosti žáků mladšíhoškolního věku v prostředí školy.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-451-1
Number of pages
258
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—