All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CONSIDERATIONS OF THE ROLE OF A TEXT AND CONTEXT IN MOTHER TONGUE TEACHING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019II" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14019II - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úvahy nad rolí textu a kontextu při výuce mateřštiny

  • Original language description

    Při hledání vztahů mezi rozvíjením čtenářské gramotnosti a cíli jazykově-komunikačně pojaté výuky mateřštiny upozorňují autorky jak na princip komplexnosti, tak na aspekty kognitivní povahy. Odvolávají se na obsáhlou slovenskou definici, která akcentujeprávě kognitivní rozměr gramotnosti. Poznávací složka se zračí ve výuce čtení i v odkrývání tajů jazykového systému a jeho fungování v komunikaci, proto i lingvodidaktiku je třeba vidět jako kognitivní vědu.Ke zlepšení situace by podle autorek příspěvkupomohlo přesněji analyzovat faktory podílející se na rozvoji čtenářské gramotnosti dětí mladšího školního věku, a to cestou dlouhodobějšího monitorování situace přímo v edukační realitě.

  • Czech name

    Úvahy nad rolí textu a kontextu při výuce mateřštiny

  • Czech description

    Při hledání vztahů mezi rozvíjením čtenářské gramotnosti a cíli jazykově-komunikačně pojaté výuky mateřštiny upozorňují autorky jak na princip komplexnosti, tak na aspekty kognitivní povahy. Odvolávají se na obsáhlou slovenskou definici, která akcentujeprávě kognitivní rozměr gramotnosti. Poznávací složka se zračí ve výuce čtení i v odkrývání tajů jazykového systému a jeho fungování v komunikaci, proto i lingvodidaktiku je třeba vidět jako kognitivní vědu.Ke zlepšení situace by podle autorek příspěvkupomohlo přesněji analyzovat faktory podílející se na rozvoji čtenářské gramotnosti dětí mladšího školního věku, a to cestou dlouhodobějšího monitorování situace přímo v edukační realitě.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    76-85

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database