All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Virtual Guide for Educational Exhibitions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D2I - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi

  • Original language description

    Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkéhomnožství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.

  • Czech name

    Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi

  • Czech description

    Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkéhomnožství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)

  • ISBN

    978-80-7464-667-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    122

  • Pages from-to

    52-67

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Rožnov

  • Event date

    Sep 9, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article