Individualisation and personalisation of education - modern trend of eLearning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1601GD5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1601GD5 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Individualisation and personalisation of education - modern trend of eLearning
Original language description
Potřeba celoživotního učení je aktuálním tématem již několik desetiletí. Požadavky na učitele, kteří - podle odborníků - by měly představovat "vzdělávací průvodce" - jsou postupně transformovány. Role učitele se přesouvá z výchozí polohy směrnice, do polohy "blíže ke studentům". Proto je logické, že moderní metody vzdělávání jsou důležité více než kdy jindy. Zefektivnění procesu vzdělávání prostřednictvím individualizace výuky by měla být viditelná na dvou úrovních: zisk studentů nových informací by mělbýt rychlejší; znalosti a dovednosti by měly být získány ve více přirozeným způsobem (osobně na míru pro každého studenta).
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
ISSN
1560-4624
e-ISSN
—
Volume of the periodical
26
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
15
Pages from-to
90-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—