All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational needs of pre-primary school teachers from the viewpoint of their head teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101M48" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101M48 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/170" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/170</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Educational needs of pre-primary school teachers from the viewpoint of their head teachers

  • Original language description

    Vzdělávací potřeby učitelek a jejich následné naplnění je jedním z předpokladů kvalitního předškolního vzdělávání. Jejich zaměření může být ovlivněno několika determinanty a tím se lišit. Determinantem může být již v počátku jejich pregraduální vzdělávání, které v současném přípravném vzdělávání může být uskutečněno trojí formou, dále jejich délka praxe, kdy učitelky si často považují více svou délku praxe nad teoretickými vědomostmi. Podpora ředitelky k dalšímu vzdělávání má také značný vliv na jejich naplnění. A samotná učitelka a její osobnostní vlastnosti, její trvalý zájem o profesi a vše co se v ní odehrává, vyvíjí a neustále mění. Tedy být kreativní a neustrnout jsou dalšími nutnými předpoklady jejího dalšího vzdělávání. V našem výzkumu jsme zaměřili pozornost na vzdělávací potřeby učitelek z pohledu ředitelek mateřské školy.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Konteksty pedagogiczne

  • ISSN

    2300-6471

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    1(10 2018

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    83-95

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database