Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2101M44" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2101M44 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers
Original language description
V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
kontexty pedagogiczne
ISSN
2300-6471
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1Nr8 2017
Issue of the periodical within the volume
czerwiec 9
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
10
Pages from-to
229-242
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—