All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2101M44" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2101M44 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers

  • Original language description

    V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    kontexty pedagogiczne

  • ISSN

    2300-6471

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1Nr8 2017

  • Issue of the periodical within the volume

    czerwiec 9

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    229-242

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database