Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2101M46" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2101M46 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Original language description
V příspěvku představujeme učitelku mateřské školy a její samostudium, jako jeden z prostředků jejího profesního rozvoje. Profesní rozvoj provází učitelku po celou dobu výkonu její profese. Jednou z jeho rovin je samostudium. To je významné tím, že učitelka si v něm sama stanovuje cíle, oblasti svého vzdělávání, sama sebe motivuje, sama sebe kontroluje, hodnotí. Je jednou z možností naplnění jejich vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby učitelek vycházejí z jejich úsilí o snahu vykonávat svou práci odborně, kvalifikovaně, aby jejich profesní činnosti byly v co největší míře přínosné pro rozvoj dítěte v edukačním prostředí v mateřské škole. Náš výzkum je zaměřen na tuto snahu učitelek v souvislosti s využíváním samostudia. Zkoumali jsme východiska jejich samostudia, na které vzdělávací oblasti je zaměřeno, jaké překážky učitelky shledávají v jeho využívání. Využívání samostudia učitelek v praxi jsme zkoumali i ve vztahu k jejich délky praxe.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
ISBN
978-83-232-3437-1
Number of pages of the result
16
Pages from-to
291-306
Number of pages of the book
369
Publisher name
Wydawnictwo naukovwe UAM
Place of publication
Poznaň - Polsko
UT code for WoS chapter
—