The Monitoring of a Developmental Reading Dynamics with Comprehension by the Means of an Eyetracker
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701GTK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701GTK - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Monitorování vývojové dynamiky čtení s porozuměním pomocí eyetrackeru
Original language description
Autorka představuje dosavadní výsledky výzkumných snah realizovaných na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě, k nimž dospělav v rámci longitudinálního výzkumu započatého v roce 2014. Pozornost je soustředěna na žákovskou schopnost číst s porozuměním, které by měl být v edukaci přikládán dominantní význam. Ve školním roce 2014/2015 začalo měření dvou skupin žáků 1. ročníku základní školy, jež pokračuje také v následujícím školním roce, tj. 2015/2016. Sledována je vývojová dynamika kvantitativních a kvalitativních parametrů čtenářských výkonů obou skupin žáků vyučovaných rozdílnými metodami: metodou analyticko-syntetickou se slabikami a metodou genetickou. Příspěvek představuje vybrané výstupy realizovaných měření, jejichž ověřování je aktuálně prováděno na širším vzorku respondentů.
Czech name
Monitorování vývojové dynamiky čtení s porozuměním pomocí eyetrackeru
Czech description
Autorka představuje dosavadní výsledky výzkumných snah realizovaných na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě, k nimž dospělav v rámci longitudinálního výzkumu započatého v roce 2014. Pozornost je soustředěna na žákovskou schopnost číst s porozuměním, které by měl být v edukaci přikládán dominantní význam. Ve školním roce 2014/2015 začalo měření dvou skupin žáků 1. ročníku základní školy, jež pokračuje také v následujícím školním roce, tj. 2015/2016. Sledována je vývojová dynamika kvantitativních a kvalitativních parametrů čtenářských výkonů obou skupin žáků vyučovaných rozdílnými metodami: metodou analyticko-syntetickou se slabikami a metodou genetickou. Příspěvek představuje vybrané výstupy realizovaných měření, jejichž ověřování je aktuálně prováděno na širším vzorku respondentů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
69-81
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—