All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Heterogeneity of Pupils of Primary Schools in Special Education Diagnosis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JRS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JRS - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice

  • Original language description

    Obsah příspěvku reflektuje změny související s aktuálními trendy inkluzivního vzdělávání. Heterogenita třídních kolektivů se výrazně mění a zcela legitimně klade zvýšené nároky na připravenost pedagogů pro odbornou pedagogickou práci s dětmi a žáky, které mají vybavit souborem klíčových kompetencí potřebných k celoživotnímu vzdělávání v rámci procesu socializace. Naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání se neobejde bez poskytování určité míry podpory žákům, kteří ji objektivně potřebují k překonání nezaviněných překážek bránících v uplatnění svého vzdělávacího potenciálu. Předpokládaná individualizace podpory v rámci inkluzivního vzdělávání nutně vyžaduje změnu orientace od diagnostiky zaměřené primárně na zjišťování konkrétní diagnózy žáků k diagnostice zaměřené na zjišťování míry podpory, kterou žák potřebuje při vzdělávání. Tato musí být východiskem navrhování konkrétních podpůrných opatření. Cílem příspěvku je zdůraznit potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.

  • Czech name

    Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice

  • Czech description

    Obsah příspěvku reflektuje změny související s aktuálními trendy inkluzivního vzdělávání. Heterogenita třídních kolektivů se výrazně mění a zcela legitimně klade zvýšené nároky na připravenost pedagogů pro odbornou pedagogickou práci s dětmi a žáky, které mají vybavit souborem klíčových kompetencí potřebných k celoživotnímu vzdělávání v rámci procesu socializace. Naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání se neobejde bez poskytování určité míry podpory žákům, kteří ji objektivně potřebují k překonání nezaviněných překážek bránících v uplatnění svého vzdělávacího potenciálu. Předpokládaná individualizace podpory v rámci inkluzivního vzdělávání nutně vyžaduje změnu orientace od diagnostiky zaměřené primárně na zjišťování konkrétní diagnózy žáků k diagnostice zaměřené na zjišťování míry podpory, kterou žák potřebuje při vzdělávání. Tato musí být východiskem navrhování konkrétních podpůrných opatření. Cílem příspěvku je zdůraznit potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. Speciálněpedagogická diagnostika v inkluzivním vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7464-862-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    15-25

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    hotel Sepetná, Ostravice

  • Event date

    Oct 20, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article