Progress in the assessment of key competences
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1801OW7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1801OW7 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí
Original language description
Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.
Czech name
Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí
Czech description
Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Number of pages of the result
14
Pages from-to
46-59
Number of pages of the book
128
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—