All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Progress in the assessment of key competences

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1801OW7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1801OW7 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí

  • Original language description

    Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.

  • Czech name

    Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí

  • Czech description

    Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    46-59

  • Number of pages of the book

    128

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter