All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Syntactic spelling in the theory and school teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801OQW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801OQW - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce

  • Original language description

    Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.

  • Czech name

    Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce

  • Czech description

    Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Principy a cesty školní výuky českého jazyka

  • ISBN

    978-80-7464-951-6

  • Number of pages of the result

    23

  • Pages from-to

    122-145

  • Number of pages of the book

    176

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter