Syntactic spelling in the theory and school teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801OQW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801OQW - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce
Original language description
Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.
Czech name
Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce
Czech description
Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Principy a cesty školní výuky českého jazyka
ISBN
978-80-7464-951-6
Number of pages of the result
23
Pages from-to
122-145
Number of pages of the book
176
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—