Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101VWJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101VWJ - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců
Original language description
Příspěvek Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců reaguje na probíhající proces inkluze v českém školství. S inkluzí je spojen i rostoucí zájem pedagogů o získání potřebných teoretických poznatků a jejich doplnění o orientaci v literární tvorbě pro děti a mládež s tematikou handicapu, případně o seznámení s širším okruhem titulů, jejichž prostřednictvím by byl handicap vhodnou formou přiblížen žákům základních a studentům středních škol. Příspěvek je členěn do dvou částí. Vstupní pasáže paralelně zachycují rozvoj péče o postižené, vliv institucionalizované péče na utváření základů speciální pedagogiky a na následné zobrazování handicapu v literární tvorbě, včetně titulů pro děti a mládež. Prostor je věnován také tvůrčím aktivitám postižených jedinců a institucím, které pro ně vytvářejí potřebné zázemí. Druhá část příspěvku je věnována výzkumnému šetření kvalitativního typu, do něhož byli zapojeni speciální pedagogové, vysokoškolští studenti oboru Speciální a Sociální pedagogika a handicapovaní jedinci. Cílem těchto pasáží je zprostředkovat osobní zkušenost s literárním zobrazením handicapu těch, kteří se handicapovaným jedincům profesně věnují, nebo život s handicapem žijí.
Czech name
Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců
Czech description
Příspěvek Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců reaguje na probíhající proces inkluze v českém školství. S inkluzí je spojen i rostoucí zájem pedagogů o získání potřebných teoretických poznatků a jejich doplnění o orientaci v literární tvorbě pro děti a mládež s tematikou handicapu, případně o seznámení s širším okruhem titulů, jejichž prostřednictvím by byl handicap vhodnou formou přiblížen žákům základních a studentům středních škol. Příspěvek je členěn do dvou částí. Vstupní pasáže paralelně zachycují rozvoj péče o postižené, vliv institucionalizované péče na utváření základů speciální pedagogiky a na následné zobrazování handicapu v literární tvorbě, včetně titulů pro děti a mládež. Prostor je věnován také tvůrčím aktivitám postižených jedinců a institucím, které pro ně vytvářejí potřebné zázemí. Druhá část příspěvku je věnována výzkumnému šetření kvalitativního typu, do něhož byli zapojeni speciální pedagogové, vysokoškolští studenti oboru Speciální a Sociální pedagogika a handicapovaní jedinci. Cílem těchto pasáží je zprostředkovat osobní zkušenost s literárním zobrazením handicapu těch, kteří se handicapovaným jedincům profesně věnují, nebo život s handicapem žijí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60204 - General literature studies
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Človek so znevýhodnením (postihnutím, hndikepom) v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii
ISBN
978-80-555-2044-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
18
Pages from-to
401-419
Publisher name
Vydavatelstvo Prešovskej univerzity
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Oct 18, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—