All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Migration as a theme of teaching in Germany, the Czech Republic and Poland

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101W0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101W0X - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza

  • Original language description

    V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.

  • Czech name

    Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza

  • Czech description

    V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research

  • ISSN

    2191-0790

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    DE - GERMANY

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    2255-271

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database