Migration as a theme of teaching in Germany, the Czech Republic and Poland
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101W0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101W0X - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://repository.gei.de/bitstream/handle/11428/295/ED20_Maier_Migration.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza
Original language description
V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.
Czech name
Téma Migrace v německých a českých učebnicích společenských věd. Komparativní analýza
Czech description
V příspěvku je srovnán způsob začlenění tématu Migrace do českého a německého kurikula a do vybraných učebnic obou zemí. Kvalitativní analýza byla zaměřena na vzdělávací obsah (učivo) a jeho celkové pojetí, na zohlednění historického kontextu, osobních příběhů, na didaktické využití ikonografického materiálu, kartogramů, statistických údajů a na typy učebních úloh. Sledován byl také prostor pro formulaci vlastního názoru a pro produktivní činnosti žáků. Z analýzy vyplývá, že celkové didaktické zpracování učebnic vychází do značné míry z tradice tvorby učebních textů v obou státech.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Eckert. Dossiers. Georg Eckert Institute for International Textbook Research
ISSN
2191-0790
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
DE - GERMANY
Number of pages
15
Pages from-to
2255-271
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—