All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of pre-school gardens in the pre-school children education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20020VN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20020VN - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku

  • Original language description

    V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.

  • Czech name

    Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku

  • Czech description

    V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie

  • ISBN

    978-80-7599-091-4

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    54-68

  • Number of pages of the book

    168

  • Publisher name

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter