The use of pre-school gardens in the pre-school children education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20020VN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20020VN - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Original language description
V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.
Czech name
Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Czech description
V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie
ISBN
978-80-7599-091-4
Number of pages of the result
15
Pages from-to
54-68
Number of pages of the book
168
Publisher name
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—