Approaches of teachers and teaching assistants from the perspective of a quantitatively oriented probe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2202AAS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2202AAS - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/47813059:19510/19:A0000181
Result on the web
<a href="http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd" target="_blank" >http://www.academia.edu/41276532/Rodina_%C5%A1kola_a_p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9_na_cest%C4%9B_ke_kvalitn%C3%ADmu_spole%C4%8Dn%C3%A9mu_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD_Recenzovan%C3%BD_sborn%C3%ADk_p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF_z_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_v%C4%9Bd</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy
Original language description
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích do-kumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích vý-stupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především naosobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogic-kých výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se za-měřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sesta-vit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům vevzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterouvnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Czech name
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy
Czech description
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích do-kumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích vý-stupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především naosobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogic-kých výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se za-měřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sesta-vit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům vevzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterouvnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference
ISBN
978-80-7510-381-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
15-24
Publisher name
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Place of publication
Opava
Event location
Opava
Event date
Jan 1, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—