All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Principle of Complexity by the Eyes of a Czech Teacher from Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2102567" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2102567 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe

  • Original language description

    Autorka příspěvku soustředí pozornost na hlavní cíle vyučování češtině a na roli, kterou v něm sehrává uplatňování principu komplexnosti. Na komplexní přístup k výuce češtiny je nahlíženo jako na jeden ze stěžejních didaktických principů a současně jako na prvek, který je vyžadován nejen platným kurikulárním dokumentem usměrňujícím vzdělávání na základních školách, ale také oborovými didaktiky. Ti na něj poukazují již několik desetiletí. Autorka proto vznáší následující otázky: Jak vypadá situace v praxi? Napomáhají zdárné implementaci zmiňovaného principu do edukační reality i učební materiály užívané v českých základních školách? – a s ohledem na své aktuální zkušenosti získané ve školním roce 2018/2019 v pozici učitele českého jazyka a literatury v 6. ročníku ZŠ se snaží situaci v praxi přiblížit a na položené otázky odpovědět.

  • Czech name

    Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe

  • Czech description

    Autorka příspěvku soustředí pozornost na hlavní cíle vyučování češtině a na roli, kterou v něm sehrává uplatňování principu komplexnosti. Na komplexní přístup k výuce češtiny je nahlíženo jako na jeden ze stěžejních didaktických principů a současně jako na prvek, který je vyžadován nejen platným kurikulárním dokumentem usměrňujícím vzdělávání na základních školách, ale také oborovými didaktiky. Ti na něj poukazují již několik desetiletí. Autorka proto vznáší následující otázky: Jak vypadá situace v praxi? Napomáhají zdárné implementaci zmiňovaného principu do edukační reality i učební materiály užívané v českých základních školách? – a s ohledem na své aktuální zkušenosti získané ve školním roce 2018/2019 v pozici učitele českého jazyka a literatury v 6. ročníku ZŠ se snaží situaci v praxi přiblížit a na položené otázky odpovědět.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    květen

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    51-66

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database