The Principle of Complexity by the Eyes of a Czech Teacher from Practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2102567" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2102567 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe
Original language description
Autorka příspěvku soustředí pozornost na hlavní cíle vyučování češtině a na roli, kterou v něm sehrává uplatňování principu komplexnosti. Na komplexní přístup k výuce češtiny je nahlíženo jako na jeden ze stěžejních didaktických principů a současně jako na prvek, který je vyžadován nejen platným kurikulárním dokumentem usměrňujícím vzdělávání na základních školách, ale také oborovými didaktiky. Ti na něj poukazují již několik desetiletí. Autorka proto vznáší následující otázky: Jak vypadá situace v praxi? Napomáhají zdárné implementaci zmiňovaného principu do edukační reality i učební materiály užívané v českých základních školách? – a s ohledem na své aktuální zkušenosti získané ve školním roce 2018/2019 v pozici učitele českého jazyka a literatury v 6. ročníku ZŠ se snaží situaci v praxi přiblížit a na položené otázky odpovědět.
Czech name
Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe
Czech description
Autorka příspěvku soustředí pozornost na hlavní cíle vyučování češtině a na roli, kterou v něm sehrává uplatňování principu komplexnosti. Na komplexní přístup k výuce češtiny je nahlíženo jako na jeden ze stěžejních didaktických principů a současně jako na prvek, který je vyžadován nejen platným kurikulárním dokumentem usměrňujícím vzdělávání na základních školách, ale také oborovými didaktiky. Ti na něj poukazují již několik desetiletí. Autorka proto vznáší následující otázky: Jak vypadá situace v praxi? Napomáhají zdárné implementaci zmiňovaného principu do edukační reality i učební materiály užívané v českých základních školách? – a s ohledem na své aktuální zkušenosti získané ve školním roce 2018/2019 v pozici učitele českého jazyka a literatury v 6. ročníku ZŠ se snaží situaci v praxi přiblížit a na položené otázky odpovědět.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
květen
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
51-66
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—