Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21025IM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21025IM - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.010</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Original language description
Plakáty jsou tradiční učební pomůckou a v technickém vzdělávání se využívají už dlouhá léta. Mají však opravdu ten vzdělávací účinek, jaký je od nich očekáván? Přispívají i v současnosti ke zvýšení úrovně vědomostí dětí, jejichž vnímání je determinováno digitálními technologiemi? Článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu edukační efektivity plakátů s technickým obsahem, kdy výběrovým souborem bylo přibližně 500 žáků staršího školního věku. Hlavní metodou výzkumu byl přirozený pedagogický experiment, kde nezávisle proměnou byla aplikace vytvořených plakátů, závisle proměnnou byla úroveň vědomostí. Statisticky významný přírůstek vědomostí byl po rok trvajícím experimentu indikován pouze u plakátu s nejmenším množstvím obsažených informací.
Czech name
Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Czech description
Plakáty jsou tradiční učební pomůckou a v technickém vzdělávání se využívají už dlouhá léta. Mají však opravdu ten vzdělávací účinek, jaký je od nich očekáván? Přispívají i v současnosti ke zvýšení úrovně vědomostí dětí, jejichž vnímání je determinováno digitálními technologiemi? Článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu edukační efektivity plakátů s technickým obsahem, kdy výběrovým souborem bylo přibližně 500 žáků staršího školního věku. Hlavní metodou výzkumu byl přirozený pedagogický experiment, kde nezávisle proměnou byla aplikace vytvořených plakátů, závisle proměnnou byla úroveň vědomostí. Statisticky významný přírůstek vědomostí byl po rok trvajícím experimentu indikován pouze u plakátu s nejmenším množstvím obsažených informací.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
27-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—