Structured observation as a tool for reflection on teaching and learning social science subjects at primary and secondary schools with emphasis on effective use of didactic media
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210276K" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210276K - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií
Original language description
Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.
Czech name
Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií
Czech description
Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
4-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—