All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Structured observation as a tool for reflection on teaching and learning social science subjects at primary and secondary schools with emphasis on effective use of didactic media

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210276K" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210276K - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií

  • Original language description

    Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.

  • Czech name

    Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií

  • Czech description

    Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    4-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database