Psychology in education and its psychodidactical aspects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43898384" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43898384 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty
Original language description
Publikace je určena učitelům psychologie (stávajícím i budoucím), případně výchovy ke zdraví či jiných příbuzných předmětů, ve kterých jsou psychologická témata součástí vzdělávacích obsahů, pro ně jsou také nabídnuty konkrétní ukázky a náměty pro výuku.Publikace je také určena těm pedagogům, kteří rozumějí požadavku psychodidaktické citlivosti, pro ně může být nabízená publikace inspirací v jejich pedagogické praxi. Ocitáme se v období transformace našeho školství, kdy se realizují zásadní změny ve vzdělávání ve prospěch humanizace školy a celoživotního učení. Psychologický, lépe psychodidaktický přístup řeší určitý paradox současné školy - školy zaměřené na výkon i na osobnostní a sociální rozvoj žáka. Z pohledu psychologie se nabízí otázka, jak může pomoci učitelům při jejich práci, při výuce, aby neztratili ze zorného pole obsah, který se má žák naučit, a zároveň rozvíjeli osobnostní cíle směřující k žákovi. V tomto směru se snaží publikace nabídnout některé náměty k přemýšlení, i
Czech name
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty
Czech description
Publikace je určena učitelům psychologie (stávajícím i budoucím), případně výchovy ke zdraví či jiných příbuzných předmětů, ve kterých jsou psychologická témata součástí vzdělávacích obsahů, pro ně jsou také nabídnuty konkrétní ukázky a náměty pro výuku.Publikace je také určena těm pedagogům, kteří rozumějí požadavku psychodidaktické citlivosti, pro ně může být nabízená publikace inspirací v jejich pedagogické praxi. Ocitáme se v období transformace našeho školství, kdy se realizují zásadní změny ve vzdělávání ve prospěch humanizace školy a celoživotního učení. Psychologický, lépe psychodidaktický přístup řeší určitý paradox současné školy - školy zaměřené na výkon i na osobnostní a sociální rozvoj žáka. Z pohledu psychologie se nabízí otázka, jak může pomoci učitelům při jejich práci, při výuce, aby neztratili ze zorného pole obsah, který se má žák naučit, a zároveň rozvíjeli osobnostní cíle směřující k žákovi. V tomto směru se snaží publikace nabídnout některé náměty k přemýšlení, i
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-247-2433-1
Number of pages
272
Publisher name
Grada Publishing
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—