The role of reading books in improving quality of literary education in primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A2Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A2Q - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole
Original language description
Autorka příspěvku reaguje na probíhající diskuze o stavu a potřebných změnách českého základního i středního školství. Zamýšlí se nad tím, zda navrhované změny vytvoří podmínky pro výraznější implementaci inovativních metod do literární výuky na základních školách a zda využívané čítanky disponují potenciálem podporujícím požadovaný kvalitativní posun. Pozornost je věnována čítankám pro 4. a 5. ročník Nakladatelství Fraus a SPN. Autorka sleduje, zda hodnocené čítanky napomáhají žákům a pedagogům realizovat výuku propojující zážitkové učení s aktivním osvojováním literárněteoretických poznatků a vedoucí k utváření čtenářské zkušenosti.
Czech name
Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole
Czech description
Autorka příspěvku reaguje na probíhající diskuze o stavu a potřebných změnách českého základního i středního školství. Zamýšlí se nad tím, zda navrhované změny vytvoří podmínky pro výraznější implementaci inovativních metod do literární výuky na základních školách a zda využívané čítanky disponují potenciálem podporujícím požadovaný kvalitativní posun. Pozornost je věnována čítankám pro 4. a 5. ročník Nakladatelství Fraus a SPN. Autorka sleduje, zda hodnocené čítanky napomáhají žákům a pedagogům realizovat výuku propojující zážitkové učení s aktivním osvojováním literárněteoretických poznatků a vedoucí k utváření čtenářské zkušenosti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre. (On child, language and literature) Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Volume of the periodical
IX
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
134-142
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—