Biographism – Biographical Interpretation of the History of Music in Music Lessons – Part II (Biographical interpretation of the history of music in the hands of contemporary teachers – ideal versus reality, positives and benefits versus risks and problems)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2402BBJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2402BBJ - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl
Original language description
V druhém dílu studie jsou blíže charakterizovány vhodné v češtině vydané studijní prameny k problematice biografismu a je reflektována současná situace panující v oblasti školní prezentace hudebních děl. Jde o resumé desetileté zkušenosti autorky studie s dlouhodobými observacemi hodin hudební výchovy na českých základních školách a s výsledky vyplývajícími z rozhovorů s učiteli a vysokoškolskými oborovými studenty hudební výchovy. V textu jsou dále definovány a komentovány jak pozitivní tak zejména negativní momenty aplikace životopisného výkladu dějin hudby v hodinách hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).
Czech name
Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl
Czech description
V druhém dílu studie jsou blíže charakterizovány vhodné v češtině vydané studijní prameny k problematice biografismu a je reflektována současná situace panující v oblasti školní prezentace hudebních děl. Jde o resumé desetileté zkušenosti autorky studie s dlouhodobými observacemi hodin hudební výchovy na českých základních školách a s výsledky vyplývajícími z rozhovorů s učiteli a vysokoškolskými oborovými studenty hudební výchovy. V textu jsou dále definovány a komentovány jak pozitivní tak zejména negativní momenty aplikace životopisného výkladu dějin hudby v hodinách hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
HUDEBNÍ VÝCHOVA
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
16-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—