Increasing the Competencies of Kindergarten Teachers in Speech Therapy Prevention in Preschool Children for Their Use in Kindergarten
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302DGX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302DGX - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Original language description
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.
Czech name
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Czech description
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7599-298-7
Number of pages
217
Publisher name
Polypress s.r.o.
Place of publication
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
UT code for WoS book
—