All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Increasing the Competencies of Kindergarten Teachers in Speech Therapy Prevention in Preschool Children for Their Use in Kindergarten

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302DGX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302DGX - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole

  • Original language description

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.

  • Czech name

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole

  • Czech description

    Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7599-298-7

  • Number of pages

    217

  • Publisher name

    Polypress s.r.o.

  • Place of publication

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • UT code for WoS book