All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ANALYSIS OF LANGUAGE COMPETENCES OF STUDENTS WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES AT UNIVERSITY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FOO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FOO - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/q2022.12" target="_blank" >10.33543/q2022.12</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza jazykových kompetencí studentů se specifickými poruchami učení na vysoké škole

  • Original language description

    Jazykové kompetence mají při studiu na vysoké škole nezastupitelné místo. Studenti v rámci svého studia píší seminární práce a eseje, skládají ústní i písemné zkoušky. Vyvrcholením vysokoškolského studia je bakalářská, popř. diplomová práce. Studenti se specifickými poruchami učení v této oblasti více či méně selhávají, a to v důsledku subjektivních či objektivních příčin. Příspěvek analyzuje jazykové kompetence i u studentů, kteří díky epidemiologické situaci způsobené nemocí Covid-19, realizovali maturitní zkoušku ve speciálním režimu.

  • Czech name

    Analýza jazykových kompetencí studentů se specifickými poruchami učení na vysoké škole

  • Czech description

    Jazykové kompetence mají při studiu na vysoké škole nezastupitelné místo. Studenti v rámci svého studia píší seminární práce a eseje, skládají ústní i písemné zkoušky. Vyvrcholením vysokoškolského studia je bakalářská, popř. diplomová práce. Studenti se specifickými poruchami učení v této oblasti více či méně selhávají, a to v důsledku subjektivních či objektivních příčin. Příspěvek analyzuje jazykové kompetence i u studentů, kteří díky epidemiologické situaci způsobené nemocí Covid-19, realizovali maturitní zkoušku ve speciálním režimu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Quaere 2022

  • ISBN

    978-80-87952-36-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    479-487

  • Publisher name

    Magnanimitas,

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Jun 27, 2022

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article