All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE IMPACT OF POSITIVE ILLUSORY BIAS ON THE ESTIMATION OF SCHOOL COMPETENCE OF CHILDREN WITH ADHD

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2402G9P" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2402G9P - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15410/22:73616354

  • Result on the web

    <a href="https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2022IMP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2022IMP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0576" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.0576</a>

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    THE IMPACT OF POSITIVE ILLUSORY BIAS ON THE ESTIMATION OF SCHOOL COMPETENCE OF CHILDREN WITH ADHD

  • Original language description

    Cílem práce bylo zjistit povahu vztahu mezi syndromem ADHD a fenoménem Positive Illusory Bias (PIB) na základě srovnání skupiny dětí s ADHD se skupinou zdravých dětí. Zkoumaný vzorek sestával ze 122 dětí, ADHD skupina versus kontrolní skupina - v obou skupinách celkem 74 chlapců, 48 dívek, ve věkovém rozpětí 10 - 14 let (průměrný věk 10,78 let, SD = 0,82 let). Bylo porovnáno vnímání odhadu školní úspěšnosti ve vybraných předmětech dětmi s ADHD, které bylo srovnáno s non-ADHD dětmi. Jako míra přítomnosti efektu positive illusory bias bylo použito diskrepance mezi tím, jak děti odhadovaly svou školní úspěšnost a průměrnou známkou ve sledovaných předmětech. Signifikantní rozdíly byly nalezeny v následujících parametrech: Rozdíly ve známkách mezi on-ADHD dětmi a dětmi se syndromem ADHD byly statisticky významné jak v předmětu Český jazyk (p < ,05) tak v předmětu Matematika (p < ,05). Rozdíl mezi subjektivním sebepojetím v oblasti matematiky a objektivní známkou z toho předmětu mezi skupinou zdravých dětí (N=67) a dětí s ADHD (N=48) je statisticky významný (p < ,05). Statisticky významný se ukázal také rozdíl mezi subtestem čtení (p < ,05), pravopisu (p < ,05), psaní (p < ,05) a známkou z českého jazyka. Rozdíly byl nalezen rovněž mezi známkou z matematiky a subtestem obecných schopností (p < ,05) a subtestem sebedůvěry (p < ,05). Naše výsledky ukázaly výrazný rozdíl mezi vnímáním vlastní školní úspěšnosti, kdy děti s ADHD svoje schopnosti nadhodnocují, zatímco non-ADHD děti mají tendenci své schopnosti spíše podhodnocovat. Předpokládáme, že PIB může představovat jednu z charakteristik dětí s ADHD. U dětí s ADHD se projevuje přítomnost fenoménu PIB. Diskrepance mezi jejich sebepojetím v oblasti školních dovedností a objektivním měřítkem ve formě školních známek je kladná, tj. tyto děti své schopnosti nadhodnocují. Naopak u non-ADHD dětí je diskrepance mezi vnímáním vlastní školní úspěšnosti a objektivním kritériem záporná, tzn., že tyto děti se spíše podceňují.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    2212-2218

  • Publisher name

    IATED

  • Place of publication

    Palma

  • Event location

    Palma

  • Event date

    Jul 4, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article