VERIFICATION OF THE READING TECHNIQUE LEVEL OF 7TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AN2302I3I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:N2302I3I - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol
Original language description
Studie přináší dílčí informace o výsledcích měření úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol, která byla realizována v rámci řešení projektu TAČR Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Stěžejní výstup projektu tvoří nově navržená baterie textů, s jejichž pomocí je možno jak diagnostikovat dyslexii u žáků 2. stupně základních škol, tak u dříve diagnostikovaných žáků ověřovat efektivnost dosavadní reedukace, zvážit zachování, omezení nebo opětovnou aktivaci podpůrných opatření. Cílem realizovaného měření bylo ověření funkčnosti diagnostického nástroje, získání dat ke srovnání čtenářských výkonů žáků s diagnostikovanou dyslexií s výkony běžných žáků bez specifických poruch učení. Měření proběhla pomocí tzv. eyetrackeru, analyzovány byly vizuální i akustické záznamy čtení 22 žáků 7. ročníku z vybraných ostravských základních škol. Analýzy byly zaměřeny na zhodnocení kvantitativních i kvalitativních dat, sledována byla rychlost čtení, počet chyb (s rozlišením opravených a ponechaných chyb) a využité strategie při odpovědích na otázky k textu. Analýzy potvrdily rozdílné výsledky sledovaných skupin žáků.
Czech name
Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol
Czech description
Studie přináší dílčí informace o výsledcích měření úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol, která byla realizována v rámci řešení projektu TAČR Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Stěžejní výstup projektu tvoří nově navržená baterie textů, s jejichž pomocí je možno jak diagnostikovat dyslexii u žáků 2. stupně základních škol, tak u dříve diagnostikovaných žáků ověřovat efektivnost dosavadní reedukace, zvážit zachování, omezení nebo opětovnou aktivaci podpůrných opatření. Cílem realizovaného měření bylo ověření funkčnosti diagnostického nástroje, získání dat ke srovnání čtenářských výkonů žáků s diagnostikovanou dyslexií s výkony běžných žáků bez specifických poruch učení. Měření proběhla pomocí tzv. eyetrackeru, analyzovány byly vizuální i akustické záznamy čtení 22 žáků 7. ročníku z vybraných ostravských základních škol. Analýzy byly zaměřeny na zhodnocení kvantitativních i kvalitativních dat, sledována byla rychlost čtení, počet chyb (s rozlišením opravených a ponechaných chyb) a využité strategie při odpovědích na otázky k textu. Analýzy potvrdily rozdílné výsledky sledovaných skupin žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: The Development of Diagnostic Set of Reading Comprehension with Pupils of 2nd degree of Primary Schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slovo a obraz v komunikaci s dětmi
ISSN
1805-1464
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
61-73
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—