All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

VERIFICATION OF THE READING TECHNIQUE LEVEL OF 7TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AN2302I3I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:N2302I3I - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol

  • Original language description

    Studie přináší dílčí informace o výsledcích měření úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol, která byla realizována v rámci řešení projektu TAČR Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Stěžejní výstup projektu tvoří nově navržená baterie textů, s jejichž pomocí je možno jak diagnostikovat dyslexii u žáků 2. stupně základních škol, tak u dříve diagnostikovaných žáků ověřovat efektivnost dosavadní reedukace, zvážit zachování, omezení nebo opětovnou aktivaci podpůrných opatření. Cílem realizovaného měření bylo ověření funkčnosti diagnostického nástroje, získání dat ke srovnání čtenářských výkonů žáků s diagnostikovanou dyslexií s výkony běžných žáků bez specifických poruch učení. Měření proběhla pomocí tzv. eyetrackeru, analyzovány byly vizuální i akustické záznamy čtení 22 žáků 7. ročníku z vybraných ostravských základních škol. Analýzy byly zaměřeny na zhodnocení kvantitativních i kvalitativních dat, sledována byla rychlost čtení, počet chyb (s rozlišením opravených a ponechaných chyb) a využité strategie při odpovědích na otázky k textu. Analýzy potvrdily rozdílné výsledky sledovaných skupin žáků.

  • Czech name

    Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol

  • Czech description

    Studie přináší dílčí informace o výsledcích měření úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol, která byla realizována v rámci řešení projektu TAČR Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Stěžejní výstup projektu tvoří nově navržená baterie textů, s jejichž pomocí je možno jak diagnostikovat dyslexii u žáků 2. stupně základních škol, tak u dříve diagnostikovaných žáků ověřovat efektivnost dosavadní reedukace, zvážit zachování, omezení nebo opětovnou aktivaci podpůrných opatření. Cílem realizovaného měření bylo ověření funkčnosti diagnostického nástroje, získání dat ke srovnání čtenářských výkonů žáků s diagnostikovanou dyslexií s výkony běžných žáků bez specifických poruch učení. Měření proběhla pomocí tzv. eyetrackeru, analyzovány byly vizuální i akustické záznamy čtení 22 žáků 7. ročníku z vybraných ostravských základních škol. Analýzy byly zaměřeny na zhodnocení kvantitativních i kvalitativních dat, sledována byla rychlost čtení, počet chyb (s rozlišením opravených a ponechaných chyb) a využité strategie při odpovědích na otázky k textu. Analýzy potvrdily rozdílné výsledky sledovaných skupin žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: The Development of Diagnostic Set of Reading Comprehension with Pupils of 2nd degree of Primary Schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slovo a obraz v komunikaci s dětmi

  • ISSN

    1805-1464

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    61-73

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database