Analysis of reading skills of pupils with specific learning disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N81" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N81 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Original language description
Předložený článek prezentuje dílčí výstupy grantového projektu TAČR TL03000259 Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. V první části článku stručně seznamujeme s realizovaným projektem. Ve druhé části analyzujeme úroveň porozumění žáků 6. – 8. ročníků základních škol. 58 žákům byly předloženy nové diagnostické texty, na kterých byly sledovány základní faktory, jako je čas čtení, chybovost, korekce chyb a v neposlední řadě porozumění textu. Úroveň porozumění byla analyzována ve čtyřech fázích (vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu), a následně vyhodnocena v kvantitativní, tak i kvalitativní rovině.
Czech name
Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Czech description
Předložený článek prezentuje dílčí výstupy grantového projektu TAČR TL03000259 Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. V první části článku stručně seznamujeme s realizovaným projektem. Ve druhé části analyzujeme úroveň porozumění žáků 6. – 8. ročníků základních škol. 58 žákům byly předloženy nové diagnostické texty, na kterých byly sledovány základní faktory, jako je čas čtení, chybovost, korekce chyb a v neposlední řadě porozumění textu. Úroveň porozumění byla analyzována ve čtyřech fázích (vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu), a následně vyhodnocena v kvantitativní, tak i kvalitativní rovině.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: The Development of Diagnostic Set of Reading Comprehension with Pupils of 2nd degree of Primary Schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku a literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
137-145
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—