PEDAGOGICAL RESEARCH AND ITS STATISTICAL EVALUATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402MHS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402MHS - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ
Original language description
Pedagogický výzkum představuje nezbytný prvek ve vývoji a zdokonalování vzdělávacích systémů a metod. Jedním z klíčových aspektů tohoto výzkumu je systematické zpracování a analýza dat, která nám poskytuje důležité poznatky o vztazích a efektivitě vzdělávacích postupů. Článek je zaměřen na několik klíčových statistických postupů, které nacházejí uplatnění v pedagogickém výzkumu, a to s ohledem na zlepšení kvality výuky a výsledků studentů. Jedním z hlavních cílů pedagogického výzkumu je porozumět vztahům mezi různými proměnnými, které ovlivňují vzdělávací proces. K tomu využíváme různé statistické metody, které nám umožňují provádět komplexní analýzu dat získaných z výzkumu a vyvodit informované závěry. V tomto článku se zaměříme na tři důležité statistické postupy, jedná se o korelační analýzu, evaluaci dotazníku metodou Chí kvadrát a využití párových testů.
Czech name
PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ
Czech description
Pedagogický výzkum představuje nezbytný prvek ve vývoji a zdokonalování vzdělávacích systémů a metod. Jedním z klíčových aspektů tohoto výzkumu je systematické zpracování a analýza dat, která nám poskytuje důležité poznatky o vztazích a efektivitě vzdělávacích postupů. Článek je zaměřen na několik klíčových statistických postupů, které nacházejí uplatnění v pedagogickém výzkumu, a to s ohledem na zlepšení kvality výuky a výsledků studentů. Jedním z hlavních cílů pedagogického výzkumu je porozumět vztahům mezi různými proměnnými, které ovlivňují vzdělávací proces. K tomu využíváme různé statistické metody, které nám umožňují provádět komplexní analýzu dat získaných z výzkumu a vyvodit informované závěry. V tomto článku se zaměříme na tři důležité statistické postupy, jedná se o korelační analýzu, evaluaci dotazníku metodou Chí kvadrát a využití párových testů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
1339-9888
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
2-7
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—