All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of statistical hypotheses in pedagogical practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA250396A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A250396A - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi

  • Original language description

    Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.

  • Czech name

    Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi

  • Czech description

    Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

    1339-9888

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    21-29

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database