The use of statistical hypotheses in pedagogical practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA250396A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A250396A - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi
Original language description
Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.
Czech name
Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi
Czech description
Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
1339-9888
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
21-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—