Financial Education at Primary Schools in the Ostrava District
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O1V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O1V - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava
Original language description
Finanční vzdělávání je ve školách realizováno dle Standardu finanční gramotnosti, který stanovuje její cílovou úroveň pro žáky základních a studenty středních škol. Aktuální Standard finanční gramotnosti je implementován do Rámcových vzdělávacích programů škol při jejich nejbližší revizi, a je tak pevnou součástí výuky v daných škol. Potřeba analýzy výuky finanční gramotnosti v podmínkách města Ostravy, respektive ORP Ostrava, vychází z identifikovaných potřeb škol, zjišťovaných v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava II, ale také ze Strategie vzdělávání města Ostravy 2030 a navazujícího Akčního plánu města Ostravy pro rok 2022. Pro vypracování této analýzy byly zvoleny dvě základní metody, a to průzkum trhu v oblasti nabídky různých subjektů pro výuku finanční gramotnosti a také realizace dotazníkového šetření v základních školách v ORP Ostrava. Dotazníkové šetření probíhalo v listopadu 2022, průzkum trhu byl realizován souběžně a dokončen v prosinci 2022. Do dotazníkového šetření se zapojilo 43 z celkem 92 oslovených základních škol, nacházejících se v řešeném území.
Czech name
Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava
Czech description
Finanční vzdělávání je ve školách realizováno dle Standardu finanční gramotnosti, který stanovuje její cílovou úroveň pro žáky základních a studenty středních škol. Aktuální Standard finanční gramotnosti je implementován do Rámcových vzdělávacích programů škol při jejich nejbližší revizi, a je tak pevnou součástí výuky v daných škol. Potřeba analýzy výuky finanční gramotnosti v podmínkách města Ostravy, respektive ORP Ostrava, vychází z identifikovaných potřeb škol, zjišťovaných v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava II, ale také ze Strategie vzdělávání města Ostravy 2030 a navazujícího Akčního plánu města Ostravy pro rok 2022. Pro vypracování této analýzy byly zvoleny dvě základní metody, a to průzkum trhu v oblasti nabídky různých subjektů pro výuku finanční gramotnosti a také realizace dotazníkového šetření v základních školách v ORP Ostrava. Dotazníkové šetření probíhalo v listopadu 2022, průzkum trhu byl realizován souběžně a dokončen v prosinci 2022. Do dotazníkového šetření se zapojilo 43 z celkem 92 oslovených základních škol, nacházejících se v řešeném území.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji
ISBN
978-83-7351-991-6
Number of pages of the result
9
Pages from-to
81-89
Number of pages of the book
183
Publisher name
Uniwersytet Radomski
Place of publication
Radom
UT code for WoS chapter
—