Financial literacy in primary schools from the perspective of teaching methods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151708" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151708 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Finanční gramotnost na základních školách z pohledu výukových metod
Original language description
Téma textu reaguje na aktuální situaci ve společnosti a potřebu finančního vzdělávání na školách i u dospělé populace. Potřeba finanční a ekonomické gramotnosti je v dnešním světě již zcela zřejmá. Příspěvek se zabývá vymezením důležitosti ekonomické a finanční gramotnosti na základních a středních školách (ISCED 1, 2, 3) v České republice. Výsledky výzkumů v ČR, ale i závěry Světové banky ukázaly na vysokou zadluženost domácností a současně potřebu zvýšit úroveň finančního vzdělávání. Finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví v tomto smyslu jako účinný nástroj prevence těchto jevů. Text dále uvádí aktuální situaci ve finančním vzdělávání v českých školách včetně způsobů realizace výuky, jelikož v současné době je v České republice finanční vzdělávání již povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Text také představuje design kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnost
Czech name
Finanční gramotnost na základních školách z pohledu výukových metod
Czech description
Téma textu reaguje na aktuální situaci ve společnosti a potřebu finančního vzdělávání na školách i u dospělé populace. Potřeba finanční a ekonomické gramotnosti je v dnešním světě již zcela zřejmá. Příspěvek se zabývá vymezením důležitosti ekonomické a finanční gramotnosti na základních a středních školách (ISCED 1, 2, 3) v České republice. Výsledky výzkumů v ČR, ale i závěry Světové banky ukázaly na vysokou zadluženost domácností a současně potřebu zvýšit úroveň finančního vzdělávání. Finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví v tomto smyslu jako účinný nástroj prevence těchto jevů. Text dále uvádí aktuální situaci ve finančním vzdělávání v českých školách včetně způsobů realizace výuky, jelikož v současné době je v České republice finanční vzdělávání již povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Text také představuje design kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnost
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
ISBN
978-80-86768-90-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
187-195
Publisher name
agentura GEVAK s.r.o
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Sep 8, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—