THE USE OF CORRELATION ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O2F - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU
Original language description
Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.
Czech name
UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU
Czech description
Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji
ISBN
978-83-7351-991-6
Number of pages of the result
6
Pages from-to
168-173
Number of pages of the book
183
Publisher name
Uniwersytet Radomski
Place of publication
Radom
UT code for WoS chapter
—