All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE USE OF CORRELATION ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O2F - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

  • Original language description

    Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.

  • Czech name

    UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

  • Czech description

    Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji

  • ISBN

    978-83-7351-991-6

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    168-173

  • Number of pages of the book

    183

  • Publisher name

    Uniwersytet Radomski

  • Place of publication

    Radom

  • UT code for WoS chapter