Mass transportation preference
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00018745" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00018745 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Preference MHD
Original language description
Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop
Czech name
Preference MHD
Czech description
Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravná infraštuktúra v mestách
ISBN
978-80-8070-913-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
Žilinská univerzita v Žilině
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Oct 22, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—