All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mass transportation preference

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00018745" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00018745 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Preference MHD

  • Original language description

    Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop

  • Czech name

    Preference MHD

  • Czech description

    Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravná infraštuktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-8070-913-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Oct 22, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article