All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Probabilistic Approach to the Propagation of Fatigue Cracks Using Direct Determined Fully Probabilistic Method

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00019952" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00019952 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Probabilistic Approach to the Propagation of Fatigue Cracks Using Direct Determined Fully Probabilistic Method

  • Original language description

    Fatigue cracks appear most frequently in decks of railway or road bridges. The fatigue cracks may appear easily because each normal force represents one loading cycle. The loading effects are more evident if the construction element is located close to the point of loading application. An example of the probabilistic calculation will be shown in a longitudinal beam of a railway bridge as applications of the software ProbCalc using Direct Determined Fully Probabilistic Method (DDFPM).

  • Czech name

    Pravděpodobnostní řešení šíření únavové trhliny s využitím Přímého Determinovaného Pravděpodobnostního Výpočtu

  • Czech description

    Spolehlivost nosné konstrukce, namáhané proměnným zatížením, je výrazně ovlivněna degradačními účinky, způsobené zejména únavou základního materiálu. Rozvíjejí se metody uvažující s podchycením možných vad a defektů ve formě inicializačních trhlin, kterévýrazně urychlují šíření únavových trhlin. Jednou z alternativ je lineární lomová mechanika, jež je předmětem zkoumání již řadu let zejména ve strojírenských oborech a do problematiky návrhu nosných stavebních konstrukcí je postupně přebírána a upravována. Využívá se zejména ke stanovení časů prohlídek a k analýze jejich výsledků, které při nezjištění trhlin vedou k podmíněné pravděpodobnosti jejich vzniku. Výpočet časů prohlídek s využitím už charakterizovaného přípustného rozměru trhlin byl sledovánpravděpodobnostní metodou Přímého determinovaného pravděpodobnostního výpočtu, která byla nově aplikovaná pro stejný účel.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Problems of material and structural strength in transport

  • ISBN

    978-5-7641-0194-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Petersburg State Transport University

  • Place of publication

    St.Petersburg

  • Event location

    St.Petersburg, Russia

  • Event date

    Apr 23, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article