Probabilistic Approach to the Propagation of Fatigue Cracks Using Direct Determined Fully Probabilistic Method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00019952" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00019952 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Probabilistic Approach to the Propagation of Fatigue Cracks Using Direct Determined Fully Probabilistic Method
Original language description
Fatigue cracks appear most frequently in decks of railway or road bridges. The fatigue cracks may appear easily because each normal force represents one loading cycle. The loading effects are more evident if the construction element is located close to the point of loading application. An example of the probabilistic calculation will be shown in a longitudinal beam of a railway bridge as applications of the software ProbCalc using Direct Determined Fully Probabilistic Method (DDFPM).
Czech name
Pravděpodobnostní řešení šíření únavové trhliny s využitím Přímého Determinovaného Pravděpodobnostního Výpočtu
Czech description
Spolehlivost nosné konstrukce, namáhané proměnným zatížením, je výrazně ovlivněna degradačními účinky, způsobené zejména únavou základního materiálu. Rozvíjejí se metody uvažující s podchycením možných vad a defektů ve formě inicializačních trhlin, kterévýrazně urychlují šíření únavových trhlin. Jednou z alternativ je lineární lomová mechanika, jež je předmětem zkoumání již řadu let zejména ve strojírenských oborech a do problematiky návrhu nosných stavebních konstrukcí je postupně přebírána a upravována. Využívá se zejména ke stanovení časů prohlídek a k analýze jejich výsledků, které při nezjištění trhlin vedou k podmíněné pravděpodobnosti jejich vzniku. Výpočet časů prohlídek s využitím už charakterizovaného přípustného rozměru trhlin byl sledovánpravděpodobnostní metodou Přímého determinovaného pravděpodobnostního výpočtu, která byla nově aplikovaná pro stejný účel.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Problems of material and structural strength in transport
ISBN
978-5-7641-0194-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
—
Publisher name
Petersburg State Transport University
Place of publication
St.Petersburg
Event location
St.Petersburg, Russia
Event date
Apr 23, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—