Využití metody Přímého Determinovaného Pravděpodobnostního Výpočtu při posudku spolehlivosti konstrukcí s uvažováním degradačních účinků způsobených únavou základního materiálu
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00019953" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00019953 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Využití metody Přímého Determinovaného Pravděpodobnostního Výpočtu při posudku spolehlivosti konstrukcí s uvažováním degradačních účinků způsobených únavou základního materiálu
Original language description
Fatigue cracks appear most frequently in decks of railway or road bridges. The fatigue cracks may appear easily because each normal force represents one loading cycle. The loading effects are more evident if the construction element is located close to the point of loading application. An example of the probabilistic calculation will be shown in a longitudinal beam of a railway bridge as applications of the software ProbCalc using Direct Determined Fully Probabilistic Method (DDFPM).
Czech name
Pravděpodobnostní řešení šíření únavové trhliny s využitím Přímého Determinovaného Pravděpodobnostního Výpočtu
Czech description
Spolehlivost nosné konstrukce, namáhané proměnným zatížením, je výrazně ovlivněna degradačními účinky, způsobené zejména únavou základního materiálu. Rozvíjejí se metody uvažující s podchycením možných vad a defektů ve formě inicializačních trhlin, kterévýrazně urychlují šíření únavových trhlin. Jednou z alternativ je lineární lomová mechanika, jež je předmětem zkoumání již řadu let zejména ve strojírenských oborech a do problematiky návrhu nosných stavebních konstrukcí je postupně přebírána a upravována. Využívá se zejména ke stanovení časů prohlídek a k analýze jejich výsledků, které při nezjištění trhlin vedou k podmíněné pravděpodobnosti jejich vzniku. Výpočet časů prohlídek s využitím už charakterizovaného přípustného rozměru trhlin byl sledovánpravděpodobnostní metodou Přímého determinovaného pravděpodobnostního výpočtu, která byla nově aplikovaná pro stejný účel.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DYN-WIND'2008: Dynamika stavebných a dopravných konštrukcií
ISBN
978-80-8070-827-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Stavebná fakulta, Žilinská univerzita v Žiline, Slovensko
Place of publication
Papradno, Podjavorník, Slovensko
Event location
Papradno, Podjavorník, Slovensko
Event date
May 26, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—