All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10224006" target="_blank" >RIV/61989100:27120/09:10224006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách

  • Original language description

    Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrhokružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv ina snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika.

  • Czech name

    Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách

  • Czech description

    Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrhokružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv ina snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Influence of structural elements geometry on safety and fluency of operation on roundabouts and possibility of rise crashes prediction.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    BRNOSAFETY

  • ISBN

    978-80-87086-11-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Veletrhy Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jun 4, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article