COMPARISON OF CHOSEN CZECH ROUNDABOUTS ACCORDING TO THE USA STANDARDS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86076236" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86076236 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY
Original language description
Zřízením okružní křižovatky (OK) můžeme dosáhnout zvýšení kapacity a snížení počtu kolizních bodů. U správně navržené OK by skutečná rychlost dopravního proudu na okružním pásu a na vjezdech a výjezdech měla odpovídat návrhové rychlosti, tím eliminujemenežádoucí křižování jízdních drah na okruhu (neukáznění řidiči) a také dosáhneme rovnoměrného vytížení jízdních pruhů. Značný nárůst výstavby okružních křižovatek (OK) v posledních letech, který se rozmohl v české republice, poukazuje na drobné nedostatky v platných předpisech pro jejich návrh, tj. TP 135 [2], ČSN 73 6102 [3]. Předmětem tohoto článku je analýza OK v ČR, které byly vybrány ze zájmového okruhu projektu VaV MD, z hlediska jejich shody rychlosti, postupu při vlastním návrhu a byla provedenaanalýza nehodovosti.
Czech name
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY
Czech description
Zřízením okružní křižovatky (OK) můžeme dosáhnout zvýšení kapacity a snížení počtu kolizních bodů. U správně navržené OK by skutečná rychlost dopravního proudu na okružním pásu a na vjezdech a výjezdech měla odpovídat návrhové rychlosti, tím eliminujemenežádoucí křižování jízdních drah na okruhu (neukáznění řidiči) a také dosáhneme rovnoměrného vytížení jízdních pruhů. Značný nárůst výstavby okružních křižovatek (OK) v posledních letech, který se rozmohl v české republice, poukazuje na drobné nedostatky v platných předpisech pro jejich návrh, tj. TP 135 [2], ČSN 73 6102 [3]. Předmětem tohoto článku je analýza OK v ČR, které byly vybrány ze zájmového okruhu projektu VaV MD, z hlediska jejich shody rychlosti, postupu při vlastním návrhu a byla provedenaanalýza nehodovosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Influence of structural elements geometry on safety and fluency of operation on roundabouts and possibility of rise crashes prediction.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2010
ISBN
978-80-214-4042-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
VUT Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Feb 24, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—