All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

COMPARISON OF CHOSEN CZECH ROUNDABOUTS ACCORDING TO THE USA STANDARDS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86076236" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86076236 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY

  • Original language description

    Zřízením okružní křižovatky (OK) můžeme dosáhnout zvýšení kapacity a snížení počtu kolizních bodů. U správně navržené OK by skutečná rychlost dopravního proudu na okružním pásu a na vjezdech a výjezdech měla odpovídat návrhové rychlosti, tím eliminujemenežádoucí křižování jízdních drah na okruhu (neukáznění řidiči) a také dosáhneme rovnoměrného vytížení jízdních pruhů. Značný nárůst výstavby okružních křižovatek (OK) v posledních letech, který se rozmohl v české republice, poukazuje na drobné nedostatky v platných předpisech pro jejich návrh, tj. TP 135 [2], ČSN 73 6102 [3]. Předmětem tohoto článku je analýza OK v ČR, které byly vybrány ze zájmového okruhu projektu VaV MD, z hlediska jejich shody rychlosti, postupu při vlastním návrhu a byla provedenaanalýza nehodovosti.

  • Czech name

    POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY

  • Czech description

    Zřízením okružní křižovatky (OK) můžeme dosáhnout zvýšení kapacity a snížení počtu kolizních bodů. U správně navržené OK by skutečná rychlost dopravního proudu na okružním pásu a na vjezdech a výjezdech měla odpovídat návrhové rychlosti, tím eliminujemenežádoucí křižování jízdních drah na okruhu (neukáznění řidiči) a také dosáhneme rovnoměrného vytížení jízdních pruhů. Značný nárůst výstavby okružních křižovatek (OK) v posledních letech, který se rozmohl v české republice, poukazuje na drobné nedostatky v platných předpisech pro jejich návrh, tj. TP 135 [2], ČSN 73 6102 [3]. Předmětem tohoto článku je analýza OK v ČR, které byly vybrány ze zájmového okruhu projektu VaV MD, z hlediska jejich shody rychlosti, postupu při vlastním návrhu a byla provedenaanalýza nehodovosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Influence of structural elements geometry on safety and fluency of operation on roundabouts and possibility of rise crashes prediction.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Juniorstav 2010

  • ISBN

    978-80-214-4042-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    VUT Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Feb 24, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article