Analysis of Seismic Response of Blasting on the Secondary Tunnel Lining
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86087505" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86087505 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza seizmické odezvy trhacích prací na sekundárním ostění tunelu
Original language description
V České republice dochází k rekonstrukcím železničních tratí a budování železničních kori-dorů. S tím souvisí také výstavba nových, resp. rekonstrukce již stávajících železničních tunelů. Rekon-strukce tunelů pro potřeby rychlostních koridorů představujevytvoření nového podzemního díla, při-čemž průřez jednokolejného tunelu je většinou rozšiřován na tunel dvoukolejný. Typickým příkladem takovéto rekonstrukce je tunel v Jablunkovském průsmyku u obce Mosty u Jablunkova. Zde jsou v těsné blízkosti situovány dva jednokolejné tunely. Jako dočasně provozovaný je momentálně používán starší tunel z roku 1871 a tunel novější z roku 1917 se rekonstruuje. Práce na rekonstrukci byly započaty v roce 2007, a to ve dvou dílčích výrubech, klenba a jádro. Po havárii vroce 2009 došlo k cca 130 metrů dlouhému závalu a práce na rekonstrukci byly zastaveny. V současné době (červen 2012) dochází ze Slovenské strany ke zmáhání závalu v šesti dílčích výrubech, přičemž ze strany české je tunel hotový v sekun
Czech name
Analýza seizmické odezvy trhacích prací na sekundárním ostění tunelu
Czech description
V České republice dochází k rekonstrukcím železničních tratí a budování železničních kori-dorů. S tím souvisí také výstavba nových, resp. rekonstrukce již stávajících železničních tunelů. Rekon-strukce tunelů pro potřeby rychlostních koridorů představujevytvoření nového podzemního díla, při-čemž průřez jednokolejného tunelu je většinou rozšiřován na tunel dvoukolejný. Typickým příkladem takovéto rekonstrukce je tunel v Jablunkovském průsmyku u obce Mosty u Jablunkova. Zde jsou v těsné blízkosti situovány dva jednokolejné tunely. Jako dočasně provozovaný je momentálně používán starší tunel z roku 1871 a tunel novější z roku 1917 se rekonstruuje. Práce na rekonstrukci byly započaty v roce 2007, a to ve dvou dílčích výrubech, klenba a jádro. Po havárii vroce 2009 došlo k cca 130 metrů dlouhému závalu a práce na rekonstrukci byly zastaveny. V současné době (červen 2012) dochází ze Slovenské strany ke zmáhání závalu v šesti dílčích výrubech, přičemž ze strany české je tunel hotový v sekun
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0013" target="_blank" >EE2.3.20.0013: Creation of scientific teams</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Podzemní stavby Praha 2013 : 12. mezinárodní konference : 22.-24. dubna 2013, Praha, Česká republika
ISBN
978-80-260-3868-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
1-4
Publisher name
Česká tunelářská asociace
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 22, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—