Modelling of Effects of Rockburtsts on Steel Arch Roadway Support Underground
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011507" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011507 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Modelling of Effects of Rockburtsts on Steel Arch Roadway Support Underground
Original language description
During wind-up period of underground mining activities in Ostrava-Karviná coalfield (hereafter OKC) the rock bursts in course of coal winning have represented a considerable problem. At present rock bursts with focuses in more distant surroundings of affected mine workings are prevailing. Maximum effects of rock bursts occur above all in gateways and this impact is connected with lower load-bearing capacity of roadway support when compared with longwall face support. A research of behaviour of steel arch roadway support at dynamic load based on mathematical modelling is being carried out for determining effective methods of reinforcing of roadway support. Steel support by sets is being modelled by means of shell elements in programming file ANSYS, dynamic load from roadway side has been characterized by initial speed or eventually by impulse of force. The outputs of modelling were as follows: shape and nature of permanent strain of support, critical quantity of energy causing permanent
Czech name
Modelování působení horských otřesů na podzemní ocelovou obloukovou výztuž
Czech description
Během končící periody podzemních hornických aktivit v Ostravsko-karvinském uhelném revíru ( dále OKR ) představují horské otřesy v průběhy dobývání uhlí značně veliký problém. Uvedené horské otřesy jsou soustředěny v rozsáhlém okolí zasahujících hornických prací. Maximální účinek horských otřesů se uskutečňuje především v chodbách a jejich ráz je spojen s nízkou únosností chodbové výztuže v porovnání s porubní výztuží . Výzkum chování ocelové obloukové chodbové výztuže při dynamickém zatížení je založenna matematickém modelování a je prováděn za účelem získání efektivních metod vyztužení chodbové výztuže. Ocelová výztuž je modelována skořepinovými prvky v programu ANSYS, dynamické zatížení se strany chodby je zadáno počáteční rychlostí nebo eventuálněsilovým impulsem. Získané výsledky jsou následující: tvar a charakter trvalé deformace výztuže, kritické množství energie způsobující trvalou deformaci výztuže, stupeň plastické deformace, jakož i vliv interakce přilehlého okolí na výše
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F04%2F1145" target="_blank" >GA101/04/1145: Development and implementation of scalable numerical methods for solving physically realistic models of contact problems with friction in 2D and 3D</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Controlling Seismic Risk - 6th Int. Symp. on Rockburst and Seismicity in Mines Proceedings
ISBN
0-9756756-1-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
601-606
Publisher name
Australian Centre for Geomechanics
Place of publication
Perth, Austrálie
Event location
Perth, Austrálie
Event date
Mar 9, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—