Using a cascade approach to the coordination of Communications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A86075026" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:86075026 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití kaskádového přístupu při koordinaci spojů
Original language description
Úloha koordinace spojů s minimalizací celkového čekacího času všech cestujících na zastávce patří mezi úlohy kvadratického programování. Exaktní řešení tohoto typu úloh je náročné, proto se častokrát využívají přibližné metody pro řešení této úlohy. V příspěvku se budeme zabývat možností využití kaskádového přístupu s pomocí optimalizačního software Xpress-IVE. V úvodu příspěvku jsou rozebrány možnosti způsobu řešení úlohy v závislosti na zvoleném optimalizačním kritériu. V následujících částech příspěvku je popsána formulace úlohy koordinace spojů, která využívá kvadratické optimalizační kritérium a úprava modelu při využití max-min kritéria. Poté je sestaven matematický model, je popsán kaskádový přístup a úprava matematického modelu. V rámci výpočetní studie bude provedeno vyřešení úlohy na několika příkladech a v závěrečné části příspěvku bude provedeno porovnání výstupů získaných na základě použití rozdílných optimalizačních kritérií.
Czech name
Využití kaskádového přístupu při koordinaci spojů
Czech description
Úloha koordinace spojů s minimalizací celkového čekacího času všech cestujících na zastávce patří mezi úlohy kvadratického programování. Exaktní řešení tohoto typu úloh je náročné, proto se častokrát využívají přibližné metody pro řešení této úlohy. V příspěvku se budeme zabývat možností využití kaskádového přístupu s pomocí optimalizačního software Xpress-IVE. V úvodu příspěvku jsou rozebrány možnosti způsobu řešení úlohy v závislosti na zvoleném optimalizačním kritériu. V následujících částech příspěvku je popsána formulace úlohy koordinace spojů, která využívá kvadratické optimalizační kritérium a úprava modelu při využití max-min kritéria. Poté je sestaven matematický model, je popsán kaskádový přístup a úprava matematického modelu. V rámci výpočetní studie bude provedeno vyřešení úlohy na několika příkladech a v závěrečné části příspěvku bude provedeno porovnání výstupů získaných na základě použití rozdílných optimalizačních kritérií.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvantitativní metody v dopravních a logistických systémech I
ISBN
978-80-7395-297-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
202
Pages from-to
—
Publisher name
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Apr 29, 2010
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—