All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The tension device by rope of conveyor belt

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86089893" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86089893 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://Není" target="_blank" >http://Není</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Lanové napínací zařízení dopravního pásu

  • Original language description

    Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení napínacího zařízení tažného prvku (tj. dopravního pásu) pásového dopravníku, které je dispozičně umístěno ve vratné větvi dopravníku. Napínání dopravního pásu zajišťuje ocelové lano, konečné délky, vedené kladkostrojovým systémem, jehož jeden volný konec je navíjen na lanový naviják (vrátek).

  • Czech name

    Lanové napínací zařízení dopravního pásu

  • Czech description

    Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení napínacího zařízení tažného prvku (tj. dopravního pásu) pásového dopravníku, které je dispozičně umístěno ve vratné větvi dopravníku. Napínání dopravního pásu zajišťuje ocelové lano, konečné délky, vedené kladkostrojovým systémem, jehož jeden volný konec je navíjen na lanový naviják (vrátek).

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Development of a new type of continuous transport equipment, conveyor belt with a cover, to protect the environment and reduce operating costs.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    073/29-09-2014_F

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Uváděný funkční vzorek je specifickým konstrukčním řešením napínací stanice plynule pracujícího dopravního zařízení, která je situována ve vratné větvi pásového dopravníku. Vyvození potřebné napínací síly napínacího bubnu a požadované tahové síly v dopravním páse je realizováno popisovaným napínacím zařízením, které je založeno na způsobu vyvození napínací síly v tažném prvku prostřednictvím vrátku (lanového navijáku). Principielně lze činnost uváděného zařízení popsat zjednodušeně takto: jeden volný konec ocelového napínacího lana je mechanicky svázán s rámovou konstrukcí napínacího zařízení, dále je lano vedeno soustavou tří volných kladek (z nichž dvě jsou svázány s rámem napínacího bubnu dopravního pásu a jedna s rámem drážkovaného lanového bubnu napínacího zařízení) a následně je druhý volný konec lana navíjen na lanový buben.

  • Economical parameters

    Hlavní ekonomický přínos je definován možnosti využití popisovaného principu napínacího zařízení v průmyslových aplikacích, kde je požadováno vyvodit vysokou napínací, případně tahovou, sílu v tažném prvku pásového dopravníku. Ne méně důležitým přínosemje, při využití popisovaného napínacího zařízení, docílit konstantní napínací síly napínacího bubnu pásového dopravníku a tím zabezpečit stálou hodnotu tahové síly v dopravním páse. Nezanedbatelným ekonomickým přínosem předkládaného řešení je možno definovat snadností plynulé regulace tahové síly v dopravním páse v okamžiku projevujících se dynamických změn, tzn. například při rozběhu, brzdění, apod. pásového dopravníku. Regulace tahové síly umožňuje eliminovat jak statické (trvalé) tak i dynamické prodloužení dopravního pásu a docílit tak konstantního průhybu dopravního pásu mezi sousedními válečkovými podpěrami.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page