The tension device by rope of conveyor belt
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86089893" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86089893 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://Není" target="_blank" >http://Není</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lanové napínací zařízení dopravního pásu
Original language description
Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení napínacího zařízení tažného prvku (tj. dopravního pásu) pásového dopravníku, které je dispozičně umístěno ve vratné větvi dopravníku. Napínání dopravního pásu zajišťuje ocelové lano, konečné délky, vedené kladkostrojovým systémem, jehož jeden volný konec je navíjen na lanový naviják (vrátek).
Czech name
Lanové napínací zařízení dopravního pásu
Czech description
Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení napínacího zařízení tažného prvku (tj. dopravního pásu) pásového dopravníku, které je dispozičně umístěno ve vratné větvi dopravníku. Napínání dopravního pásu zajišťuje ocelové lano, konečné délky, vedené kladkostrojovým systémem, jehož jeden volný konec je navíjen na lanový naviják (vrátek).
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Development of a new type of continuous transport equipment, conveyor belt with a cover, to protect the environment and reduce operating costs.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
073/29-09-2014_F
Numerical identification
—
Technical parameters
Uváděný funkční vzorek je specifickým konstrukčním řešením napínací stanice plynule pracujícího dopravního zařízení, která je situována ve vratné větvi pásového dopravníku. Vyvození potřebné napínací síly napínacího bubnu a požadované tahové síly v dopravním páse je realizováno popisovaným napínacím zařízením, které je založeno na způsobu vyvození napínací síly v tažném prvku prostřednictvím vrátku (lanového navijáku). Principielně lze činnost uváděného zařízení popsat zjednodušeně takto: jeden volný konec ocelového napínacího lana je mechanicky svázán s rámovou konstrukcí napínacího zařízení, dále je lano vedeno soustavou tří volných kladek (z nichž dvě jsou svázány s rámem napínacího bubnu dopravního pásu a jedna s rámem drážkovaného lanového bubnu napínacího zařízení) a následně je druhý volný konec lana navíjen na lanový buben.
Economical parameters
Hlavní ekonomický přínos je definován možnosti využití popisovaného principu napínacího zařízení v průmyslových aplikacích, kde je požadováno vyvodit vysokou napínací, případně tahovou, sílu v tažném prvku pásového dopravníku. Ne méně důležitým přínosemje, při využití popisovaného napínacího zařízení, docílit konstantní napínací síly napínacího bubnu pásového dopravníku a tím zabezpečit stálou hodnotu tahové síly v dopravním páse. Nezanedbatelným ekonomickým přínosem předkládaného řešení je možno definovat snadností plynulé regulace tahové síly v dopravním páse v okamžiku projevujících se dynamických změn, tzn. například při rozběhu, brzdění, apod. pásového dopravníku. Regulace tahové síly umožňuje eliminovat jak statické (trvalé) tak i dynamické prodloužení dopravního pásu a docílit tak konstantního průhybu dopravního pásu mezi sousedními válečkovými podpěrami.
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—