All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Automated diagnostic system fault conditions of the contact line railways AC electrical system

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86089821" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86089821 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Automatizovaný diagnostický systém poruchových stavů trakčního vedení železnic elektrické soustavy střídavého proudu

  • Original language description

    Navržený algoritmus indikace poruchových stavů trakčních sběračů se opírá o měření rušivých radiových vln. Princip systému je založen na přijímání a zpracování elektromagnetických emisí v kmitočtovém pásmu rádiových vln elektrických oblouků. Při vzniku elektrického oblouku mezi sběračem a vodičem trolejového vedení, může dojít k poškození a utržení vodiče, poškození pantografu a tudíž k zastavení železniční dopravy. Analýzou snímaného rádiového signálu elektrického oblouku je možné určit tyto základní druhy poruchových stavů: poškození pantografu anebo vodiče trolejového vedení v důsledku vzniku elektrického oblouku mezi pantografem a trolejovým vodičem, námraza na trolejovém vodiči. Součástí je automatizovaný diagnostický systém, který bude součástí systému údržby železniční trati, kterého úkolem je odstranění poruchy.

  • Czech name

    Automatizovaný diagnostický systém poruchových stavů trakčního vedení železnic elektrické soustavy střídavého proudu

  • Czech description

    Navržený algoritmus indikace poruchových stavů trakčních sběračů se opírá o měření rušivých radiových vln. Princip systému je založen na přijímání a zpracování elektromagnetických emisí v kmitočtovém pásmu rádiových vln elektrických oblouků. Při vzniku elektrického oblouku mezi sběračem a vodičem trolejového vedení, může dojít k poškození a utržení vodiče, poškození pantografu a tudíž k zastavení železniční dopravy. Analýzou snímaného rádiového signálu elektrického oblouku je možné určit tyto základní druhy poruchových stavů: poškození pantografu anebo vodiče trolejového vedení v důsledku vzniku elektrického oblouku mezi pantografem a trolejovým vodičem, námraza na trolejovém vodiči. Součástí je automatizovaný diagnostický systém, který bude součástí systému údržby železniční trati, kterého úkolem je odstranění poruchy.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Opportunities for young researchers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    069/04-09-2014_F

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Diagnostický systém byl navržen jako mobilní zařízení s nezávislým napájením a skládala se z následujících částí: 1) přenosná indukční anténa s feritovým jádrem a teleskopické antény pro kardioidní jednosměrné zapojení a variace citlivosti, 2) specializovaný rozhlasový přijímač, který má za úkol oddělit impulzní složku signálu způsobeného poruchou od rušení z trakčního vedení a jiných zdrojů, 3) mikroprocesorový regulátor, převádějící kontinuální analogový signál z přijímače do digitální podoby, rovněžposkytující zpracování toku dat v reálném čase pomocí dříve vyvinutého algoritmu, informace jsou ukládány na pevný disk v notebooku, 4) notebook pro vizualizaci měřeného signálu impulsů způsobených poruchami trakčního vedení.

  • Economical parameters

    Pomocí diagnostického centra je možné definovat poruchové stavy na železničním trolejovém vedení. Celý systém, tak pomáhá snižovat náklady na odstraňování poruch vzniklých na železničním trolejovém vedení.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Rostovskij gosudarstvennyj univerzitet putej soobščenija

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page