Functional sample of a modular assembly for simulating the consumption of a hydrogen-powered vehicle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10257248" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10257248 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989100:27730/24:10257248
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon
Original language description
Vzhledem k tomu, že oblast vodíkové mobility je v současné době ve velmi raném stádiu, kdy je pouze omezená nabídka vozidel využívajících palivový článek, jsou s provozem palivových článků aplikovaných ve vozidlech velmi krátké zkušenosti a značná část reálných znalostí vychází z laboratorních měření a testování.Dosažené řešení umožňuje velmi rychle, efektivně a s minimálními finančními náklady simulovat provozní stavy palivového článku. Novost řešení spočívá zejména v kombinaci simulace spotřeby energie po předem definované trase, kdy tato data slouží jako vstupní informace pro zatěžování palivového článku, který reaguje na změny požadovaného výkonu.Pomocí dosaženého technického řešení je možné také simulovat a testovat další vlastnosti palivového článku, provádět tzv. stress testy, testy dynamických změn provozních stavů a podobné zkoušky simulující provozní stavy palivového článku po reálné dopravní trase.
Czech name
Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon
Czech description
Vzhledem k tomu, že oblast vodíkové mobility je v současné době ve velmi raném stádiu, kdy je pouze omezená nabídka vozidel využívajících palivový článek, jsou s provozem palivových článků aplikovaných ve vozidlech velmi krátké zkušenosti a značná část reálných znalostí vychází z laboratorních měření a testování.Dosažené řešení umožňuje velmi rychle, efektivně a s minimálními finančními náklady simulovat provozní stavy palivového článku. Novost řešení spočívá zejména v kombinaci simulace spotřeby energie po předem definované trase, kdy tato data slouží jako vstupní informace pro zatěžování palivového článku, který reaguje na změny požadovaného výkonu.Pomocí dosaženého technického řešení je možné také simulovat a testovat další vlastnosti palivového článku, provádět tzv. stress testy, testy dynamických změn provozních stavů a podobné zkoušky simulující provozní stavy palivového článku po reálné dopravní trase.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: National Hydrogen Mobility Center</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TN02000007/3-V8
Numerical identification
TN02000007/3-V8
Technical parameters
Zařízení je koncipováno jako sestava vzájemně propojených modulů mající z hlediska základního konceptu vozidla na vodíkový pohon ucelenou funkci. Fyzická část zařízení je řešena jako modulární a potenciálně mobilní sestava, která umožňuje instalaci testovaného palivového článku, připojení tohoto palivového článku k pomocným okruhům, připojení elektrické části palivového článku k modulu řízené zátěže a řídicího systému zajišťujícího ovládání aktivních prvků sestavy a monitoring procesních hodnot. Softwarové komponenty zařízení umožnují výpočet aktuální spotřeby elektrické energie pohonné jednotky vozidla v průběhu modelované jízdy / provozu, transformaci modelových dat pro účely dynamických změn parametrů fyzického modelu, sběr a ukládání pro následné zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Economical parameters
Zařízení umožňuje velmi rychlé a efektivní testy provozních parametrů palivových článků, včetně degradačních procesů a stress testů. Díky těmto vlastnostem umožní snížení nákladů na testování palivových článků.
Application category by cost
—
Owner IČO
61989100
Owner name
Centrum ENET, VŠB - TU Ostrava
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—