All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Functional sample of a modular assembly for simulating the consumption of a hydrogen-powered vehicle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10257248" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10257248 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989100:27730/24:10257248

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon

  • Original language description

    Vzhledem k tomu, že oblast vodíkové mobility je v současné době ve velmi raném stádiu, kdy je pouze omezená nabídka vozidel využívajících palivový článek, jsou s provozem palivových článků aplikovaných ve vozidlech velmi krátké zkušenosti a značná část reálných znalostí vychází z laboratorních měření a testování.Dosažené řešení umožňuje velmi rychle, efektivně a s minimálními finančními náklady simulovat provozní stavy palivového článku. Novost řešení spočívá zejména v kombinaci simulace spotřeby energie po předem definované trase, kdy tato data slouží jako vstupní informace pro zatěžování palivového článku, který reaguje na změny požadovaného výkonu.Pomocí dosaženého technického řešení je možné také simulovat a testovat další vlastnosti palivového článku, provádět tzv. stress testy, testy dynamických změn provozních stavů a podobné zkoušky simulující provozní stavy palivového článku po reálné dopravní trase.

  • Czech name

    Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon

  • Czech description

    Vzhledem k tomu, že oblast vodíkové mobility je v současné době ve velmi raném stádiu, kdy je pouze omezená nabídka vozidel využívajících palivový článek, jsou s provozem palivových článků aplikovaných ve vozidlech velmi krátké zkušenosti a značná část reálných znalostí vychází z laboratorních měření a testování.Dosažené řešení umožňuje velmi rychle, efektivně a s minimálními finančními náklady simulovat provozní stavy palivového článku. Novost řešení spočívá zejména v kombinaci simulace spotřeby energie po předem definované trase, kdy tato data slouží jako vstupní informace pro zatěžování palivového článku, který reaguje na změny požadovaného výkonu.Pomocí dosaženého technického řešení je možné také simulovat a testovat další vlastnosti palivového článku, provádět tzv. stress testy, testy dynamických změn provozních stavů a podobné zkoušky simulující provozní stavy palivového článku po reálné dopravní trase.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: National Hydrogen Mobility Center</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TN02000007/3-V8

  • Numerical identification

    TN02000007/3-V8

  • Technical parameters

    Zařízení je koncipováno jako sestava vzájemně propojených modulů mající z hlediska základního konceptu vozidla na vodíkový pohon ucelenou funkci. Fyzická část zařízení je řešena jako modulární a potenciálně mobilní sestava, která umožňuje instalaci testovaného palivového článku, připojení tohoto palivového článku k pomocným okruhům, připojení elektrické části palivového článku k modulu řízené zátěže a řídicího systému zajišťujícího ovládání aktivních prvků sestavy a monitoring procesních hodnot. Softwarové komponenty zařízení umožnují výpočet aktuální spotřeby elektrické energie pohonné jednotky vozidla v průběhu modelované jízdy / provozu, transformaci modelových dat pro účely dynamických změn parametrů fyzického modelu, sběr a ukládání pro následné zpracování a vyhodnocení získaných dat.

  • Economical parameters

    Zařízení umožňuje velmi rychlé a efektivní testy provozních parametrů palivových článků, včetně degradačních procesů a stress testů. Díky těmto vlastnostem umožní snížení nákladů na testování palivových článků.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Centrum ENET, VŠB - TU Ostrava

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page