Walking to a transport stop and its influence on commuting
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F10%3A86075173" target="_blank" >RIV/61989100:27350/10:86075173 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání
Original language description
Podíl obyvatel, kteří využívají individuální automobilovou dopravu, se v České republice kontinuálně zvyšuje, i tak ale veřejná hromadná doprava zůstává velmi důležitým prostředkem pro dojíždění do zaměstnání. Veřejná doprava je ohrožena rozdílnými faktory, jako je například dostupnost dopravní sítě. Situace dostupnosti této sítě byla studována ve třech NUTS3 regionech ? kraj Ústecký, Vysočina a Moravskoslezský. Testování dostupnosti je založeno na výběru pěti zaměstnavatelů v každém okrese (95 zaměstnavatelů celkem) jako cíle pro dojížďku, na simulaci dojížďky veřejnou dopravou (s využitím reálných spojení) ze všech budov v krajích, kdy byl zjišťován dojížďkový čas. Potenciální dojíždějící si může zvolit jednu z pěti nejbližších zastávek ke svému bydlišti a podobně může být vybrána také zastávka u místa pracoviště. Následně byly porovnány dojížďkové parametry pro všechny kombinace a vybrána nejlepší kombinace zastávek start ? cíl.
Czech name
Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání
Czech description
Podíl obyvatel, kteří využívají individuální automobilovou dopravu, se v České republice kontinuálně zvyšuje, i tak ale veřejná hromadná doprava zůstává velmi důležitým prostředkem pro dojíždění do zaměstnání. Veřejná doprava je ohrožena rozdílnými faktory, jako je například dostupnost dopravní sítě. Situace dostupnosti této sítě byla studována ve třech NUTS3 regionech ? kraj Ústecký, Vysočina a Moravskoslezský. Testování dostupnosti je založeno na výběru pěti zaměstnavatelů v každém okrese (95 zaměstnavatelů celkem) jako cíle pro dojížďku, na simulaci dojížďky veřejnou dopravou (s využitím reálných spojení) ze všech budov v krajích, kdy byl zjišťován dojížďkový čas. Potenciální dojíždějící si může zvolit jednu z pěti nejbližších zastávek ke svému bydlišti a podobně může být vybrána také zastávka u místa pracoviště. Následně byly porovnány dojížďkové parametry pro všechny kombinace a vybrána nejlepší kombinace zastávek start ? cíl.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geografie
ISSN
1212-0014
e-ISSN
—
Volume of the periodical
115
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
393-412
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—